Bestaat er regelgeving ivm gladde stoep/trottoirtegels?

Het app complex waar ik woon heeft een binnentuin/dakterras het grootste deel is voorzien van tegels deze tegels zijn erg glad bij bv regen en mist en er zit veel groene aanslag op de tegels wat al geleid heeft tot valpartijen,wie is er verantwoordelijk als een bewoner hierdoor bv een arm of been breekt,betaat er regelgeving voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Pieter2011
11 jaar geleden
Zoals het Kruidenvrouwtje al schrijft: alle bewoners zijn verantwoordelijk. Het is een gemeenschappelijke ruimte. En dus zul je ook samen afspraken moeten maken over het onderhoud. Tenzij je daarvoor via de huur of VVE een bijdrage betaalt om dat door een bedrijf uit te laten voeren.
ronron1212
11 jaar geleden
Het kan ook huur zijn Pieter2011
Pieter2011
11 jaar geleden
Ja, daarom zeg ik ook: als je daarvoor via de huur (servicekosten) of VVE een bijdrage betaalt, dan wordt het voor je schoongemaakt.

Antwoorden (2)

Alle eigenaren van het appartementencomplex. De eigenaren zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het onderhoud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat zeker regelgeving voor in het appartementsrecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet geheel volgens de regels.
In principe is de eigenaar / beheerder van het complex aansprakelijk als het gaat om een ruimte die openstaat voor alle bewoners van het complex.

Echter kan in de statuten van de VVE of het huurcontract zijn opgenomen dat een dergelijke ruimte gereinigd dient te worden door de gebruikers / bewoners.